zaterdag 5 juli 2008

Looptraining Gunther : 't moest er eens van komen


Om met de deur ineens in huis gevallen: ik ben tijdens mijn intervalsessie in de
Klingse bossen gebeten door een 'toller', of ook wel voluit "Nova Scotia Tolling Duck" retriever genaamd... Neen, geen Duitse scheper of stoere Pitbull of zo, maar eerder een hond van het kleiner type... ;-)
Twee weken geleden zei ik nog tegen Selena dat ik toch wel dikwijls over zo'n hond-mens ontmoetingen las op diverse blogs, maar dat het mij (gelukkig) nog niet overkomen was. Dit was dus het lot tarten.
Baasjes lagen lekker languit in het gras toen ik er aan kwam, en hadden hun hond totaal niet in de gaten. Het was de tweede keer dat ik de hond passeerde, en de eerste keer gaf dit geen problemen, maar nu haalde hij plots uit tijdens het passeren. Zoals altijd was het de eerste keer dat hij beet, en ze gingen zeker niet meer zo laks zijn in de toekomst, enz...
De schade was gelukkig niet zo erg, maar 1 tand was door het vlees gegaan, en doordat ik zelf lesgeef aan honden heb ik mijn 'spuitjes' ook gehad. Met sigaretteviltjes werd het bloeden gestelpt, en maar zonder veel boe of ba verder huiswaarts gelopen. Ben nog altijd versteld dat ik zo kalm gebleven ben.
Selena is nog wat ontsmettingszalf gaan halen, en in de supermarkt vertelden ze dat we al de zoveelsten waren de voorbije maand. Hoop dat de mensen hun verstand wat gaan gebruiken... want zoals altijd ligt het vooral aan de baasjes, niet (lees: minder) aan de hond...

2 opmerkingen:

Stefaan zei

Dat is dikke pech natuurlijk. Gelukkig bent u iemand met kennis over honden, een kalm persoon en iemand die niet altijd de schuld bij de honden legt. Hopelijk heb je er niet teveel last van en kan je verder trainen.
Had ge uw "bokserke" bij u gehad dan had die tolling niet zoveel praat gehad! :-)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Neen, dat klopt ;-)
De dag erna, zondag, hadden we wederom een aanvaring met een loslopende hond, een labrador. Zelfs toen ik vroeg om de hond aan te lijnen of ik liet onze Cujo los, werd dit geweigerd, ook al staan overal borden dat de honden aangelijnd dienen te zijn.
Cujo dan maar losgelaten (hij heeft toch geen tanden meer ;-)) en na 10 seconden was het opgelost... Alleen jammer dat het zo moet, en zulke mensen niet verstandiger zijn. Dan had ik meer begrip voor de reactie van de baasjes op zondag. De aangelijnde hond is immers altijd het kwetsbaarst, en de grootte van de hond maakt echt niet uit.