donderdag 24 juli 2008

looptraining Gunther : Schema Michel Jordens (W5 T1 T2 T3)


Nog nagenietend van T3 met een lekkere Leffe, hierbij een overzicht van deze week so far.

ma W5 T1: 45min loslopen. Onderweg kwam ik VOLH loopmaatje Robby Maes uit Beveren tegen waardoor het laatste kwartiertje toch in D1 afgewerkt werd. Gemiddelde hartslag 120, maxH 146.

wo W5 T2: 60min wisseltempo : 10min loslopen , 12min D2 (tssn 145H en 160H), 10min loslopen, 6min D3 (tussen 160H en 170H), 10min loslopen, 2min progressief (van los naar maximaal, was 176H), 10 min loslopen tot 60min totaal. Zware training, vooral door de eerste warmte.

do W5 T3: met de joggers van Stekene ontspannen 2 rondjes in het Clingse bos meegelopen, gemH 130, maxH 145, duurtijd 56min. Training was normaal voorzien als 30min D1, 5min loslopen, 25min D1, dus iets minder gelopen maar verder OK.

Het schema is een 6-weken schema en dus volgt er nu nog een rustigere week vooraleer ik een wedstrijdje dien uit te kiezen. Ik was eigenlijk een week te laat gestart (dacht dat het schema 5 weken duurde) om volgende weekend Molenhoek Sinaai 5km te lopen. Omdat het toch zeer warm wordt is het misschien nog niet zo slecht om nog een week te wachten, maar ik wil zo graag eens testen. Ik voel wel dat de benen nu moe zijn, dus is een week rustiger aan misschien welkom. Zal de agenda eens raadplegen.

Dit weekend is het ook de Oostende 5km, waar ik vorige jaar mijn PR van 18.59 liep, en ik sta wel te popelen om te testen waar ik momenteel sta, al weet ik bijna zeker dat ik die tijd nog niet in de benen heb. 20.00, of 15km/u, is het eerste doel.

En er is ook nog Overslag, 4,8km... keuze genoeg dus... ik ben er nog niet uit...

Geen opmerkingen: