maandag 15 maart 2010

Lopen op de Cauberg én een 32'er

Doordat we er de voorbije dagen met de ouders een weekendje op uit trokken (later meer daarover), werden de trainingen wat herschikt.
Op donderdag werd er eerst nog een 8km gelopen, en de zaterdagtraining van 16km aan marathontempo werd naar vrijdagmorgen geschoven, zodat ik daarna met een gerust geweten naar Valkenburg kon rijden, waar veel spijs en drank mijn voorraden voor de lange duurloop op maandag zouden aanvullen.

Do: 8km aan 5:12/km
Vr: 16km aan 4:48/km


Zondagmorgen had ik dan gereserveerd om de beruchte Cauberg (waarop we trouwens logeerden) eens langs de 2 kanten te verkennen. Eerst liep ik naar beneden, naar Valkenburg centrum, waar ik eerst een klein rondje warm liep. Waarna ik aan de klim begon langs, wat later bleek, veruit de moeilijkste kant was. De kilometer waarin deze klim lag werd afgelegd tegen 6:18. Daarna liep ik aan de andere kant verder, terug naar beneden, en eigenlijk gaat dit hier zo geleidelijk dat het niet meer dan vals plat is. Ik keerde op tijd weer om, zodat dit 8tje ook weer achter de rug was en het weekend kon verdergezet worden.

Na thuiskomst vandaag was Steven al vlug op de afspraak. Even na 14u trokken we op pad, en met wind in de rug liepen we eerst langs natuurorganisatie De Panneweel van Meerdonk verder naar Verrebroek. Dan liepen we tegen de wind in richting Kieldrecht, en weer terug naar Meerdonk om dan via De Klinge weer door te steken naar de Clingse bossen, waar we eindigden met weer een stukje van het parcours dat ons 17 april te wachten staat. Buiten een kilometer met daarin een gezamelijk plaspauze, werden alle kilomertjes netjes en zonder veel problemen onder de 6:00/km afgelegd. Tevreden kijken we al uit naar de laatste lange duurloop, die we gaan combineren met de 25km van Hulst !


6 opmerkingen:

Tom zei

Een weekje na de 25 km. van Hulst (ik ga deze ook als duurloop doen, jullie ook 2 uur?) is er nog een gezamenlijke duurloop in Hulst. Afstand wordt tussen de 25 en 30 km.

Wendy zei

32, 25, nadien gaat een training van 10 km echt niets meer inhouden voor u!

Steven zei

Ik zou toch graag volgende keer eerst de windrichting weten :)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

@Tom: Jij traint voor een ambitieuzer doel , he Tom. Volgens mijn schema gaan we 25km in 2u25 lopen ;-), en daarna natuurlijk nog eens 7km in hetzelfde tempo.

@Steven: WATJE ! ;-)

rinusrunning zei

De kouberg is inderdaad best steil en een mooie loop omgeving aldaar.
Een prima training richting de marathon.
Groet Rinus.

van den Abeele zei

Heerlijk om op de Cauberg te trainen! De voorbereidingen gaan prima zo.