vrijdag 12 maart 2010

Films: Frida en The Omen (Remake)

Deze week eindelijk "Frida" eens bekeken, een knotsgekke biografische film over Frida Kahlo, een Mexicaanse kunstschilderes. Niet knotsgek vanwege een intelligent bedacht scenario dus, maar wel omdat alles ook echt gebeurd is. Wie wordt er bvb. op 18-jarige leeftijd tijdens een tramongeluk doorboord door een metalen staaf, die er op een nogal ongemakkelijke plaats trouwens weer uitkomt, en slaagt er daarna in om terug te leren lopen ? Waarna je dan (een beetje zelf afgedwongen weliswaar) weer ontdekt wordt door een wereldberoemde kunstenaar (Diego Rivera).
De prima hoofdrollen waren hier weggelegd voor Salma Hayek(From Dusk till Dawn) en Alfred Molina(Chocolat). Ook nog een korte verschijning van Antonio Banderas en bijrollen voor Ashley Judd en Valeria Golino (Leaving Las Vegas)
Mijn score : 8/10
Film Quote: Frida Kahlo: They say never trust a limping dog or the tears of a woman.

Over The Omen (2006) kunnen we kort zijn. Deze remake is een flauw afkooksel van het origineel dat 30 jaar ouder is, en voor mij zowat een cult-status heeft verworven, want het was één van de eerste horrorfilms die ik zag.
Bij de geboorte wordt er door een priester een omwisseling van baby's opgedrongen aan de vader, onder het mom dat hun eigen kind gestorven is. Ze krijgen zo een kind in handen dat de 'antichrist' blijkt te zijn, en het gezin en dwarsliggers begint te terroriseren en uiteindelijk ook begint te moorden. Gek genoeg worden moorden voorspelt wanneer er foto's van toekomstige slachtoffers genomen worden... dat zijn dus de 'voortekens' of Omen. Het teken van de antichrist komt ruim aan bod "666", het kind is ook geboren op 6/6 om 6u 's morgens, en de naam van het kind "Damien" zou een verbastering zijn "demon".
Mijn score: 6/10 , maar het origineel : 8/10 !
Film Quote: Damien: Did I scare you, Mommy? I didn't mean to.

2 opmerkingen:

van den Abeele zei

Dank voor de tip van Frida. Ga ik zeker bekijken. Als je het niet erg vind, laat ik The Omen aan me voorbijgaan. Zowel het origineel als deze remake...!

Gunther Selena Cujo Dorit zei

It's a free world ;-)