woensdag 5 augustus 2009

Lokerse Feesten 2009 Dag 5

Gisteravond was in de breedte wel de beste dag van onze 3 bezoekjes totnogtoe.
We hadden eerst met Robby afgesproken op het terras van de Groene Poort, waar we ook nog een korte ontmoeting met Selena's broer Alexander, echtgenote Veerle en zus Isabelle met vriend hadden.
Tegen kwart na 8 zakten we af naar de grote Kaai, zodat we nog de laatste nummers van de Hickey Underworld konden meepikken. Zoals verwacht konden we zo de enige nummers die we van deze groep kennen nog horen, en 't was best in orde !
Waarschijnlijk zien we deze jongens nog wel meer aan het werk in de toekomst.

Daarna was het de beurt aan de Manic Street Preachers. Ik moet direct toegeven dat ik hier niet zo'n geweldige fan van ben, maar hun live optreden viel mij 100% mee. Het klonk allemaal wat steviger dan hun studiomateriaal op CD, en misschien koop ik er nu wel eens een Live-CD van. Ze hebben natuurlijk ook al een heel repertoire van bekende nummers, en ik geloof dat ze die bijna allemaal de revue laten passeren hebben, ook al hebben ze nu (bijna?) een nieuwe CD uit.

En dan uiteindelijk Peter Doherty, waar ik vooral deze avond voor gekomen was. De eerste vraag was: Gaat hij er wel zijn ? En de tweede: Hoeveel te laat zal hij beginnen ? Er werd ook niks op het podium opgesteld. Peter veegde alles ineens van tafel door bijna 10min vroeger te beginnen met een minimalistische opstelling. Enkel zijn gitaar, jas en hoedje, én natuurlijk een fles rode wijn waar duidelijk alm aan begonnen was. Zijn start was verbluffend. Hij nam direct het publiek op sleeptouw, en het werd tijdens het eerste gedeelte heel stil op de wei. Veel kwaliteit en al zijn bekendere werk zaten hierin vervat. Op het eind werd het hem wat teveel en begon hij wat te improviseren met (voor mij toch) minder gekend werk en zijn fles wijn. Was ook nog goed, maar wel niet te vergelijken met het openingshalfuur. Toch heeft hij meer dan de verwachtingen ingelost, en 'chapeau' om daar helemaal op je ééntje je ding te doen voor zo'n massa volk. Ik zal hem zeker weer gaan bekijken als hij nog eens passeert...

2 opmerkingen:

Wim zei

Wij zijn indertijd naar de Babyshambles gaan kijken in den AB en dat was SUPER! Ik ben echter niet zo zot van zijn solowerk. Da's véél rustiger... een beetje "té" voor mij. Daarom hebben we de LF aan ons voorbij laten gaan ;-)

Patrick zei

Nou die MSP klinkt idd Live echt goed..