maandag 30 maart 2009

Canicross: Verslag Aflossingsrace GP Baziel


Ik had me voorgenomen om zondag er een gezellige en ontspannende dag van te maken. Wat lopen met ons Dorit en vooral genieten. Genieten hebben we gedaan maar het was pas ontspannen na de race ...
Eerst kregen we een briefing van de organisator Wilfried en daarna werden de teams geloot. Ik vormde samen met Femke en Camille een team. Canixrunner Steven kreeg het gezelschap van 2 leuke dames Sanne en Martine. Canixrunster Sofie vond het helemaal niet erg om met Haike en Jean-Pierre een team te vormen.
Per groep waren er 5 teams. Mijn team zat in groep 2 en dus konden we eerst zien hoe alles in z'n werk ging. Om 13u ging groep 1 van start. Het was me direct duidelijk dat iedereen voor z'n leven liep en de stress kwam om de hoek loeren.
Rond 13u25 was het ons beurt. Femke was onze eerste loopster, dan Camille en ik ging als laatste van start. Dorit (en ik) hebben nog nooit zo vlug gelopen. Ik voelde Emco (van Ann Therie) in mijn nek hijgen maar we bleven gaan tot aan de meet. Na de eerste race stonden we op de derde plaats.
En ook na de tweede kortere race, waarbij de rollen met team 9 omgekeerd waren, stonden we nog steeds op plaats 3.
De laatste race zou dus bepalend worden. Er was immers een klein verschil tussen de eerste 4 teams. Femke ging terug als eerste van start. Onderweg sloeg zij 2x op 10 meter haar voet om en leek het er eventjes op dat ze de 3 rondjes niet zou kunnen afmaken. Maar ze beet door en haar rondje samen met Camille ging toch nog goed en daarna moesten we met ons drieën tesamen lopen. Een nieuwe ervaring voor ons (ik en Dorit) om in groep te lopen.
Op een gegeven moment liepen we zo samen met een zestal honden. Dorit wist het niet goed waar ze het had. Overal waar ze keek werd ze beloerd door de concurrentie. Ook Nike van Camille maakte ze eventjes duidelijk dat zij wel de baas was ;-). Toen moesten we het laatste rondje nog alleen lopen. Eventjes kreeg Dorit het wat moeilijk en moest ze wat slijmen ophoesten. Gelukkig duurde dit niet te lang en begon ze terug volop te spurten. Moe maar voldaan kwamen we aan de meet. We hadden allemaal ons best gedaan... Iedereen was tevreden.
Vooraleer we ons op de ribbetjes konden gooien was er de prijsuitreiking.
Sofie haar team haalde een mooie 8ste plaats. Steven en z'n vrouwen legden beslag op de 5de plaats en tot onze grootste verbazing haalde ons team nog de overwinning binnen !
Een aflossingsrace is toch iets speciaals. Je kan net dat ietsje meer presteren omdat je in team loopt. Je wilt je medelopers niet in de steek laten.
Het was mooi en volgende keer zijn we terug van de partij.


Ons team met links Femke en in het midden Camille !

Gunther hielp met de tijdwaarneming en kon zo ons gloednieuw CaniXrunners-Tshirt showen.

2 opmerkingen:

Ralf, Loris en Kappo zei

supergoed gelopen!!!
Ralf en Loris!

Femke zei

Ja het was spannend hé! Maar de ribbekes maakten veel goed ;)