zaterdag 21 maart 2009

Lopen SSP Criterium Terneuzen


We zakten vandaag voor de voorlaatste wedstrijd van het Zeeuws-Vlaams loopcriterium af naar Terneuzen. We hadden er eerlijk gezegd niet veel zin in, maar we hadden elk nog 1 wedstrijd nodig om onze respectievelijke categorie te winnen.
Selena liep lekker in haar marathontrainingstempo naar de overwinning over-all, waarbij ze gedurende twee ronden nog lekker kon keuvelen met Willem VDH. De laatste ronde kon ik zelf ook nog wat meelopen, tot ik prompt weggestuurd werd... door Selena ;-)
Zelf was ik midden in de groep rustig gestart, maar aan de tweede hoek in het parcours zei ik plots tegen mezelf "waar ben ik nu mee bezig ? Zou je niet wat vlugger gaan lopen !". Daarna kon ik nu van de ene naar de andere lopen, wat een voordeel is als je trager start. En plots kreeg ik 2 lopers in mijn vizier, waar ik de laatste maanden telkens achter eindig. Nu of nooit, dacht ik, en even later had ik de eerste te pakken. Dan op zoek naar de tweede, wat iets lastiger was. Maar 1,5km voor het eind lukte het toch. Ik kreeg het zelf ook lastig, maar ik zag dat ik niet alleen was. Ook wist ik dat er nog hellingetjes op komst waren, en op de eerste versnelde ik. Er was direct een gat, en bovengekomen trok ik nog even door om 10 meter te nemen. Daarna was het controleren, en met deze voorsprong kon ik binnenlopen. Groot was aan de aankomst mijn verbazing dat het de derde plaats opleverde. Natuurlijk was vaste winnaar Frederik De Backer niet aanwezig, maar als je weet dat mijn gemiddelde plaats dit seizoen tussen 6 en 8 was, kon ik niet meer dan tevreden zijn. Ook lag de snelheid sedert lang weer boven de 15km/u.
Deze keer waren er verder geen CaniXrunners van de partij, maar natuurlijk wel een hoop lopers van Joggers Stekene en andere bloggers. Toen Selena nog aan de slag was kon ik zo nog een praatje maken met snelle bloggers, euh lopers: Pkrunner en Roadrat ! Ook Michel heeft vast weer een dijk van een wedstrijd gelopen, maar daar heb ik nog geen details van.
Daarna zijn we snel naar huis gereden, en even later kwamen tot grote blijdschap van Cujo en Dorit onze canicrossvrienden Steven en Sofie op bezoek. Cujo (maar ook Dorit natuurlijk) had weer even de tijd van zijn leven, en dat deed ons ook weer wreed deugd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond het prachtig om je live-verslag na de wedstrijd te horen! Dat je na een derde stek nog bent gelopen is natuurlijk helemaal fraai. Ik was idd effe westdurpe vergeten. Met het oog wat er de dag erop op het programma staat, kan ik er dus niet bij zijn...alvast succes. Mooie foto's trouwens van Roosdaal! Was effe mis met Roosendaal in Nederland.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Ja, ik was ook bang dat er effectief deelnemers naar Roosendaal zouden gereden zijn en heb iedereen nog een berichtje vooraf gestuurd ! ;-);-);-)