vrijdag 19 september 2008

Lopen: de nieuwe oogst


Vandaag waren we allebei thuis, en Selena vertrok reeds vóór het ontbijt met Dorit voor een laatste canicross-trainingsken. Volgende zondag staat immers Stevoort op het menu. Ondertussen hield ik Cujo wat bezig met zijn bal, die met lekkere brokjes opgevuld werd. Na het ontbijt trokken we dan richting Runners Service Beveren, want het was tijd voor de aanschaf van onze eerste TRIAL-loopschoenen. Daarenboven was ik zelf ook toe aan een nieuw paar gewone trainingsschoenen.
Wat de trial-schoenen betrof, kozen we beiden voor hetzelfde model, nl. de Saucony Grid Omni 5 TR. Gewoon omdat ze het best zaten, want tijdens de looptest gaf een Brooks-model een evenwaardig resultaat. Telkens in combinatie met onze zooltjes uiteraard.
Revolutie bij mijn keuze voor de normale loopschoenen, want voor het eerst sinds lang koos ik niet voor Asics, maar wel voor de 'normale' tegenhanger van de trial-schoen, nl. de Saucony Progrid Omni 7 Moderate. Deze schoen gaf eveneens een identiek resultaat dan de Asics-versie, maar ik hoop dat deze langer meegaan (Asics-schoenen zijn heel vlug hun demping kwijt bij mij) én de steun in de voetzool loopt ook door in het voorvoetgedeelte.
Maar de tijd zal het leren of dit een goede keuze was, en uiteraard zijn we weer optimistisch !
In de namiddag nog een agility-trainingsken gaan doen, waarbij we ons nu op de brug geconcentreerd hebben. Alles liep lekker vlot. Dorit was sneller moe, maar daar zal het ochtendloopje wel voor iets tussen gezeten hebben.
Morgen trek ik alleen naar de hondenschool, dus enkel om les te geven, zodat de honden een dagje kunnen rusten. En morgennamiddag gaat het Zeeuws-Vlaams criterium van start !

2 opmerkingen:

rinusrunning zei

Goede keus qwa merk en wil alleen maar dat merk.
Mooie foto zo met de hondjes!.
Groet Rinus.

Steven zei

ola, dat belooft voor zondag!!