vrijdag 7 maart 2008

20080307 Goede voornemens : Gewicht Fase 1

Eind januari, tijdens de nieuwjaarsreceptie van de joggingclub, heb ik mezelf een doel gesteld om een poging te doen (neen, herstel, het moet lukken !) om terug mijn competitiegewicht te bereiken van tijdens mijn voetbalcarrière, nl. 68kg. Reden was dat mijn gewicht na onze Argentinië-reis met een schok van 72 naar 75 kg gegaan was, en ik op die bewuste receptie omgeven was door afgetrainde body's...
Omdat doelen haalbaar moeten zijn, heb ik het in 4 fases onderverdeeld, nl. na 3mnd 73, na 6mnd 71, na 9mnd 69 en uiteindelijk 68 (67 mag ook ;-)).
Het eerste en gemakkelijkste doel is bijna binnen, we staan nu op 73,2 (heel fanatiek staan we elke morgen op de weegschaal, nooit gedacht van mezelf) en ik moet zeggen, er is toch een relatie met de conditie die ook weer beter wordt. De eerste weken had ik 0% effect, maar daarna was het lichaam blijkbaar pas aangepast aan de 'nieuwe gewoontes'.
We zijn dus vertrokken... !

Geen opmerkingen: