zaterdag 24 januari 2009

Finlandcross Westdorpe

Een bijzondere belevenis, zo'n cross in Nederland, Zeeuws-Vlaanderen.
Om te beginnen ligt deze cross niet echt in Westdorpe, maar eerder in Axel, en liet ik mij zo verleiden tot een kleine omweg... Op de site van de organisatie stond een routebeschrijving, maar waarom niet gewoon ook een adres van het gebeuren ?
Ten tweede vroeg ik bij aankomst waar de kleedkamers waren. Domme vraag blijkbaar, want waarom stond iedereen zijn sporttas gewoon buiten op de grond of in een opligger aan de start ? Eenvoudigweg omdat er geen kleedkamers en douches waren dus...
Dan moest er aan de inschrijving diep gegraven worden om nog een startnummer te vinden voor mij. Eerst werden wat dozen verplaatst, en gelukkig kwamen daar nog wat nummers tevoorschijn, ook nog voor een medeloper die na mij kwam.
De vorige dag had de wedstrijdleiding besloten om toch het startgeld niet te verdubbelen voor de daginschrijvers. Dat was een meevaller, maar eerlijk gezegd toch een terechte beslissing ;-)
Om af te sluiten weigerde het startpistool tot 4X toe dienst, en werden we zelfs 1x teruggeroepen omdat we toch vertrokken.
Maar denk met dit alles nu niet dat ik met een slecht gevoel teruggekomen ben van deze cross !
Het was een heel zware maar mooie omloop, blijkbaar langs een motorcrossterrein, en de kwaliteit van de deelnemers vond ik best wel hoog liggen. Of was ik zelf te zwak ? ;-)
Michel en ikzelf liepen de korte cross of de 3000m, en na 1 ronde dachten we blijkbaar hetzelfde. Dit is echt een loodzwaar parcours, maar dikwijls is het ook, hoe zwaarder, hoe meer genieten. Je zit voortdurend met de grens van de verzuring te spelen, en recuperatiemomenten waren er zeer weinig.
De uitslag weten we nog niet, maar wel dat het podium best veraf was, voor mij nog verder dan voor Michel uiteraard. We beseffen ook dat het onbegonnen werk is om op het eind van een cross-seizien de strijd aan te moeten gaan met crossers die al enkele maanden bezig zijn. Ook veel respect voor de deelnemers van de langste afstand, die zelfs 7 rondjes over dit zware parcours trokken. Edwin liet hier trouwens zien dat hij ook op deze ondergrond heel goed uit de voeten kan, en ook Matti Buysse was van de partij. Verder nog veel bekende gezicht uit de Zeeuws-Vlaamse lopen.
Besluit: Zeker voor herhaling vatbaar, maar alleen omdat we niet ver moeten rijden om ons thuis te kunnen wassen.
Uitslagen volgen later...

Geen opmerkingen: