zondag 17 oktober 2010

Geen winst in Amersfoort...

... want Henk Simon met Skay waren de terechte winnaars van het Nederlands Kampioenschap én de jaarcompetitie. Na de zomerstop hebben zij een prachtig parcours afgelegd, en ze kunnen de komende jaren wel eens de grote slokoppen gaan worden, want Skay is amper 4 jaar oud.


De dag begon nochtans uitstekend voor ons. Het spelletje, een tijd-gambling, werd gewonnen ! Niet door foutloos te lopen, maar wel door snel te lopen en 1 fout te maken op het afkomend raakvlak van de brug. Zo kwamen we bijna exact op de vooraf gegokte tijd uit.
Het eerste vast parcours ging uitstekend. Even wat extra tijd genomen op de raakvlakken, en dat was ook het verschil tussen de tijden van Dorit en Skay aan de finish. 2x 1 seconde was dat verschil, goed voor de eerste 2 plaatsen.
Dan het 2e vast parcours. Alles ging vlekkeloos tot een paar toestellen voor het eind. In plaats van naar een sprong links ging Dorit richting tunnel. Ik kon haar op tijd (dacht ik) terug in de goede richting sturen, maar de keurder dacht er anders over. Hij vond dat Dorit al met een poot in de tunnel stond. Andere deelnemers die op de lijn van de ingang stonden dachten er dan ook weer anders over. Ik weet het zelf niet, want stond zelf achter tunnel en Dorit, en kon het zelf niet zien.
Game over voor het Ned. kampioenschap dus, en voor mezelf ook de spanning weg voor de rest van de dag, zodat ik er zelf op de jumping een echt zootje van maakte. Voor de afsluitende koppelrace gaf ik het 'handlen' ook maar door aan Selena ;-)
Ik ben er wel van overtuigd dat het al dan niet een DK lopen van Dorit geen invloed gehad heeft op de einduitslag. Henk en Skay maakten geen fouten en waren ook nog eens sneller. Zelfs onder grote druk werd de lastige jumping door hun tot een goed einde gebracht.
De parcoursen waren trouwens best OK vandaag, een kampioenschap meer dan waardig. Technische en snellere stukken wisselden elkaar goed af. Van mij mag dit elke wedstrijd zo zijn ! ;-)
We weten dus wat doen tijdens de lange winter zonder wedstrijden, en kunnen nu weer gaan plannen voor de eerstvolgende van 2011, onze eigen belgische boxer agility dag in maart (meteen ook het debuut voor Carat!). Deze wedstrijd vindt plaats bij HS De Roedel in Helchteren. Gastheer Willy met Dummy werden trouwens mooi 2e op het NK, en 3e in de jaarcompetitie !
Maar nu weer even tijd voor canicrossen. We hopen er nog 2 te lopen dit jaar.

1 opmerking:

Steven zei

Ik gok er toch op dat Dorit'tje geen fouten gemaakt heeft :)