zaterdag 10 oktober 2009

Erpelkappersloop Axel 13km



Vandaag zakten 3 CaniXrunners af naar Axel voor de jaarlijkse Erpelkappersloop. Waar Erpelkapper voor staat, daar kan Steven uitvoerig over vertellen, misschien komt er wel iets van op Steven's blog ? Ik kan alvast verklappen dat het met petatten te maken heeft, en daarvan kreeg iedereen dan ook een zakje bij aankomst !
Wendy, Steven en ikzelf kozen uiteindelijk voor de langste afstand vandaag. Toch schoot Steven weg van bij de start, en Wendy en ikzelf sloten aan bij een groepje. Na de splitsing voor de deelnemers aan de 5km ging het tempo iets omhoog, en koos Wendy voor haar eigen tempo, ongeveer op het moment dat we eens konden zwaaien naar Steven, die reeds het keerpunt genomen had en begonnen was aan het lange rechte stuk tegen wind. Kort voor het einde van de eerste ronde van 8km was het beste er bij mij vanaf, en ik koos voor een tempo dat beduidend lager was. Dit tempo werd dan in de slotronde toch vastgehouden en ik finishte als 14e in 56:47 voor een afstand van 12,86 km. Goed voor een gemiddelde van 4:27/km of ongeveer 13,5km/u.

Top 3 + canirunners :

1) Edwin dl Ruelle in 46:32
2) Jan Gowy in 48:44
3) Filip v Goethem in 48:45
8) Steven Dujardin in 52:36
21) Wendy Coppens in 59:06 (1e vrouw)

Zo hebben we een richttijd voor het komende winterseizoen, waarin we wel eens meer van deze loopjes zullen doen. Het criterium laat ik wellicht voorbijgaan, omdat we ook wel eens tussendoor aan een of andere cross willen deelnemen.

4 opmerkingen:

Stefaan zei

Proficiat. Dat ge zo snel zijt zonder Dorit! Had ik niet gedacht. :-)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Dit is nog traag zulle 'Etienne ! ;-)

Patrick zei

Ga je je wat meer toeleggen op de langere afstanden Gunther? Volgend voorjaar een marathon in Anvers...;-)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Goed opgemerkt Patrick... ;-)
Maar niet Antwerpen... ;-);-)