zondag 12 december 2010

MTB 42km in De Klinge


Voor het eerst besloot ik vandaag eens deel te nemen aan een zogenaamde recreatieve mountainbiketocht, samen met vrienden Marc, Steven en den Duvel !

De tocht had een start en aankomst in mijn geboortedorp De Klinge, en er was keuze tussen 3 afstanden, nl. 27, 42 en 52. Onderweg beslisten we om voor de middenafstand te gaan.
Het duurde niet lang of ik merkte al met welke 'ongemakken' ik vandaag zou moeten afrekenen.
1) de bandenkeuze : het viel me op dat mijn MTB-banden er 'iets' anders uitzagen dan deze van 'alle' anderen. Het blijken meer banden om op de weg te rijden te zijn, dus zonder 10-tallen nopjes erop om meer grip te hebben om door de modder te ploegen. De eerste kilometers waren vrij glibberig, en ik moest toch een paar keer voet aan de grond zetten om niet te vallen
2) schoenbescherming : als je dit niet hebt dan heb je binnen de kortste keren natte voeten, en natte voeten worden koud...
3) een pothelm : hoe ? heb je dat niet ? hoor ik al zeggen... Neen dus. En ja, dit is eigenlijk onverantwoord, heb ik onderweg (gelukkig bij anderen) gezien

Maar 't was vooral van de bandenkeuze dat ik last had, en het duurde ook een tijdje eer ik wat stuurbehendigheid onder de knie kreeg. Toen dat wat beter begon te lukken was het verder ook pure fun. Op de modderige stroken moest ik mijn kompanen natuurlijk wel wat lossen, maar ze waren telkens zo vriendelijk om daarna wat te wachten.

Uiteindelijk deden we (denk ik) een dikke tweetal uur over de tocht (10min stop aan de bevoorrading inbegrepen), maar die zijn voorbijgevlogen.

We zien eigenlijk al een beetje uit naar een volgende keer, die er zeker zal komen, maar eerst ga ik met Steven eens 'shoppen' om wat minder amateuristisch te worden ;-)

Voor alle tochten van de Ronde van het Waasland hier klikken.

3 opmerkingen:

Patrick zei

Heej wat leutig, heb ook meegedaan. Gewoon leuke afwisseling. Eerste 10 km waren lekker vettig he ;-)

rinusrunning zei

Ik weet er alles van en ook op het strand de verkeerde keuze gemaakt met de banden, druk , schoenen, enz.
deze sokken zijn ook waterdicht en voor de fietsers http://www.sealskinz.com/active-range/cycling/ultra-light-socks
Ook op ebay http://cgi.ebay.nl/Waterproof-Walking-Golf-Cycle-Socks-Sealskinz-U-Light-/270537976697?pt=Men_s_Clothes&var=&hash=item84b6c6d1fc#shId
Scheelt al snel 14 euro.

Groet rinus.

Wendy zei

Mannen die gaan shoppen ... er zijn geen zekerheden meer!