donderdag 16 juli 2009

Vervolg enquête P of R


Leuk om zoveel reacties te krijgen. De mening zijn ook zwaar verdeeld, dus begrijpelijk dat ik zo moeilijk kan kiezen ? ;-) En dan was er ook nog de Nissan Qasquai en Ford Kuga...

Idd. zie ik zelf momenteel ook liever de Koleos rijden, maar ... ik heb het minder voor de voorkant van de P3008. Met de zijkant en achterkant heb ik minder problemen. Maar ik heb de 3008 dan ook nog niet zelf LIVE zien rijden.

Wel heb ik al de gelegenheid gehad om met zowel de 1.6 als 2.0 versie van P3008 te rijden, en vooral de volledig uitgeruste 2.0 was een plezier om mee te rijden.

BTW. Ik kies sowieso voor de topuitvoering van 1 van beide (Premium Pack resp. Dynamique Plus), dus incl. alles behalve grid control omdat het nut ervan afgekraakt wordt in de diverse reviews.

De ruimte is iets minder bij de P3008 dan bij Koleos, maar naar eigen normen genoeg om met 2 honden erbij op uitstap te gaan.

Ik hou wel wat rekening met verbruik en milieu, ik verwacht ook in de toekomst evt. wel een bestraffing van de hoge CO2-uitstoten. Maar ik staar me ook niet teveel blind op de lage verbruikscijfers van Peugeot, want in de rijtests gaan ze eerder naar 7 dan naar 5,5l.

En de dealer in de buurt. Ja, dat klopt, maar ik hoor er anderzijds ook geen eensluidende commentaren over. (Hoe zit dat bij jou Jan ? Of ga jij ergens anders ?) En bovendien hoop ik daar ook niet alle jaren te moeten zijn... ;-) Wat dat betreft heeft P dan weer een betere reputatie dan R. En onderhoud hoeft pas om de 30000km.

2 opmerkingen:

Luc zei

Ik ben een Ford-man in hart en nieren dus noch de Peugeot noch de Renault kunnen mij bekoren. Een belangrijke factor bij de aankoop van een auto is volgens mij wel de garage waar je hem koopt en/of je onderhoud laat doen. Een auto kopen is één ding, er lang meer rijden is een ander.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Toch de Ford Kuga dan, Luc ? ;-)