zaterdag 16 augustus 2008

Winst Selena in Kemzeekse Stratenloop 5Km

Wat was me dat stressen deze middag. Dan denk je eerst even te ontspannen en rustig een voetbalmatchken te bekijken vooraleer je gaat lopen, en dan overkomt je zo'n spannende thriller ! Tijd om te bekomen was er niet, want na afloop haastten we ons naar de start van de stratenloop. Als je al 5 maanden geen wedstrijd meer gelopen hebt gaat het er toch wat nerveuzer aan toe dan gewoonlijk, maar vanaf dat je je eerste 'lotgenoten' in het vizier krijgt valt er al veel weg. Collega Mireille zat in de organisatie en deed de inschrijvingen. Had ze toch wel onze andere collega Luc met startnummer 13 opgezadeld zeker... Toeval of niet, we horen het nog wel... ;-)
Ook Dirk en Bert waren op de afspraak, alleen Alain had zijn kat gestuurd.
Eerst samen wat ingelopen, en Bert stond wel heel scherp, dat werd alvast een harde noot om kraken. Selena vond dat we al wat hard aan het inlopen waren, en deed ons wat vertragen. Even vlug naar de auto om schoenen te wisselen, en we waren er klaar voor.
Aan de start konden we al direct wat snelle mannen ontdekken (er was blijkbaar geen concurrerende loop in de buurt), dus de kwaliteit was al verzekerd. Na de start gingen Bert en ikzelf direct mee in het snelle aanvangstempo, maar ik voelde al snel dat dit tempo voor mij te snel zou worden. Patrick wachtte nog even, maar ik liet ze daarna toch met 2 anderen zachtjes wegglijden en koos voor een gemakkelijker tempo. 3 snellere vogels waren reeds eerder gaan vliegen, en streden voor winst. Hierna gingen mij nog 2 andere lopers voorbij en werd het dus uiteindelijk een 10e plaats, in juist 15km/u, en waarmee ik dus perfect weet waar ik momenteel sta.
Selena liep met zo'n anderhalve minuut voorsprong naar de zege bij de vrouwen, en was uiteindelijk toch weer blij dat ze meegedaan had (dat kostte wat moeite...), want er prijkt nu een mooi bosje bloemen in de huiskamer !
Dirk en Luc waren ook 'happy' met hun verbetering van hun tijden, dus niets dan tevreden gezichten. Op naar de volgende uitdaging !

PS. De ronde die ik eerder publiceerde was het parcours van 2 jaar geleden. Sinds vorig jaar, toen we niet van de partij waren, is dit het nieuwe parcours dat voor de lange afstand 2x afgelegd wordt. Afstand = 4,69 km per ronde.


Uitslag 4e Kemzeekse Stratenloop
---------------------------------
4) De Cock Patrick 17:32
5) De Caluwé Bert 17:57
8) Schelfhout Wim 18:17 (blogger!)
10) De Cock Gunther 18:43
12) Albertijn Michel 19:06 (tof dat je er weer bij was !)
16) Temmerman Selena 21:21 (eerste vrouw)
22) Staessens Leo 22:12
24) Stuer Veerle 23:01 (tweede vrouw)
26) De Cock Dirk 23:11
30) Van Goethem André 23:56
32) Van Goethem Ilse 24:04
49) Cambré Luc 26:57 (blogger!)
61) Staessens Tiny 29:36

En ook enkele uitslagen van de langste afstand
----------------------------------------------
1) Van Goethem Filip 34:16
3) Verbeeck Chris 36:49 (net terug uit verlof)
4) De Plukker Saskia 37:18 (eerste vrouw)
5) Noens Martin 37:21
8) De Block Marc 40:14
16) Vanderhallen Karen 42:35 (tweede vrouw)
...en vele andere joggers...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik was blijkbaar niet ver voor je :-)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Een heel herkenbaar verhaal op je blog ! Precies of ik er bij was ... ;-);-);-)
PS. Ik heb je er nu ook bijgeplaatst op mijn blog.
PS2. Hoe ken jij Marc (runningmac) eigenlijk ? Hij is nl. een collega van me.

Anoniem zei

Ik ben net als Marc één van de OER-bloggers :-D. een paar jaar geleden was het loopbloggersclubje nog heel wat kleiner en Marc volg ik nu toch al een hele tijd.