donderdag 7 augustus 2008

Tim Vanhamel, Siouxsie en Massive Attack

Dit was de affiche van gisteravond. Eerst een traditie in ere gehouden, een lekkere kebab met alles erop en eraan, en dan trokken we naar de Grote Kaai. Tim Vanhamel was juist begonnen. Het werd een onderhoudende set, niet meer of niet minder. Hij heeft solo ook nog maar een paar bekende nummers, maar die mogen er natuurlijk wel zijn.(6/10)

Daarna al een beetje nostalgie, met Siouxsie. Zonder haar Banshees ? Of waren ze er toch bij ? Het was me niet erg duidelijk. Natuurlijk al lang geen topact meer, zeker niet qua stem (kwatongen beweren dat dit nooit haar sterkste punt geweest is ;-)), maar toch leuk om ze nog eens te zien optreden. Ze zag er bovendien nog zeer strak en lenig uit. De bekende nummers van weleer kregen in aantal (gelukkig) toch de bovenhand op het recentere werk. De meningen waren verdeeld, maar ik vond het voor mezelf toch een OK optreden.(7/10)

Als slotact was er een fantastische afsluiter, Massive Attack! Zeer solied optreden, genieten van begin tot einde. Het enige minpuntje vond ik de moraliserende teksten (zelfs vertaald naar het nederlands) op het lichtbord achter het podium, maar dat hoort waarschijnlijk bij het imago van de groep. Alle hits passeerden de revue, en eerlijk gezegd vond ik de minder gekende nummers gisteren ruim zo goed gebracht als het bekendere werk. Kortom, deze groep werd zeer gesmaakt, en tot 2 keer teruggeroepen, wat ze ook zonder morren deden.(9/10)

Verder werd het een beetje laat, en probeer ik nu de zware bassen uit mijn oren te krijgen...

1 opmerking:

Stefaan zei

Heleba, geen kritiek op Siouxie hé! :-)
't Was altijd al één van mijn favorieten geweest in den tijd van ...