woensdag 24 maart 2010

W14 T5 W15 T1 T2 T3 Marathontraining


Tijd voor een update van de marathontrainingen, die omwille van de boxer agility wedstrijd even gereorganiseerd moesten worden.

Zaterdag: 10km in het bos aan 4:50 (doel was marathontempo 5:00)
Maandag: de lange duurloop van 19 km met Steven aan 5:44 (doel was 5:40-6:20)
We hebben hierbij (grotendeels, waar we zeker van waren) ook de eerste 11 beginkilometers van de marathon gelopen, en weten nu al dat we deze best met de rem op lopen, want je kunt je hier volgens mij best al wat opblazen. Het is mijn trainingsgebied, maar om eerlijk te zijn zal ik tijdens de marathon blij zijn wanneer we te Heikant aangekomen zijn, en het onverhard grotendeels achter de rug ligt.
Dinsdag: den interval van 'den Dirk'. Het concept is: als je de marathon in 3u30 wil lopen, dan moet je zonder problemen 10x 800m in 3:30 kunnen doen.
Ik deed ze in de Clingse bossen, en ze werden afgelegd tussen 3:09 en 3:24 (zie afbeelding).
Woensdag: lekker uitlopen bij 19gr. aan 5:24 (doel was 5:36)

Nu 2 rustdagen en zaterdag testen in de 25km van Hulst. Niet tegen wedstrijdtempo, maar wel aan marathontempo.

4 opmerkingen:

van den Abeele zei

Die tussentijden verraden een eindtijd op de marathon tussen de 3:09:00 en 3:24:00!
Een dik pr zit er dus wel in...

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Ik ga me toch niet laten gek maken hoor, het doel blijft 3u30
;-);-);-)

Wendy zei

De "genoemde doelen" bij mannen is ALTIJD wat anders als wat ze in hun hoofd hebben dus ik denk er ook het mijne van :p

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Feministische uitspraken worden hier in de toekomst geweerd ! ;-)