zaterdag 23 mei 2009

Agility: Dorit speelt 2 'U'tjes in Wechelderzande en promoveert naar Graad 2 !

Apetrots zijn we weer op onze kleine meid, want Dorit pakte uit met 2 perfecte parcoursen op de KMSH wedstrijd van Canis van vandaag te Wechelderzande.
We moesten wederom weer redelijk vlug aan de bak. Het eerste parcours was deze keer een jumping, waar we al redelijk blij mee waren omdat Dorit dan al wat energie kwijt kan en we deze ook stressloos konden lopen omdat Dorit hier al 3 U'tjes op had. De eerste 3 sprongen gingen nog wat stroef, maar vanaf dan ging Dorit er als een speer vandoor. Selena temperte nog even omdat ze het er toch niet zo heel snel vond uitzien, maar mijn gevoel en het eindresultaat gaven haar ongelijk. Een knappe vijfde plaats op 92 (!) deelnemers in categorie Large Graad 1, tussen 57 border collies en 10 Austalian Shepards. En ik hoef er waarschijnlijk niet aan toe te voegen dat Dorit de enige boxer van het hele veld was vandaag.
Dan was het lang wachten op het vervolg, en kort na de pauze namen we deel aan de open jumping (alle graden nemen hieraan deel). Het was toen ook al heel warm geworden, en ik was benieuwd hoe Dorit hier mee om zou gaan. Op de derde sprong ging het fout. Na deze sprong moest er scherp naar rechts gedraaid worden, en ik gaf het commando iets te vroeg, juist wanneer Dorit nog boven de sprong hing. Lat eraf, maar de rest ging toch weer vlot en foutloos. Deze ene fout resulteerde in een 73e plaats op een kleine 200 honden.
Maar dan was het tijd voor ons stressmoment van de dag. Als Dorit nog een uitmuntend (Utje) zou lopen op het Vast Parcours, dan konden we promoveren naar Graad 2. Het was geen al te moeilijk parcours, maar de raakvlakken blijven risicovol. Telkens vertraagde ik Dorit enorm om op zeker te spelen op de raakvlakken, om daarna weer vol gas te geven op de andere toestellen. En het lukte ! Ik trilde nog enorm aan de aankomst, maar het was een feit dat we op 4 wedstrijden in Graad 1 reeds de 6 nodige Utjes verzameld hebben zodat we kunnen promoveren. Op het Vast Parcours eindigden we 7e op wederom 92 combinaties.
Waarschijnlijk maken we in Lier, bij HS Pallieter, ons debuut in Graad 2, Categorie Large.
En nu gaan we er nog enen op drinken... ;-)

2 opmerkingen:

Ralf, Loris en Kappo zei

Amaai Dorit, als we dat zo lezen zijt ge verdorie zeer goed bezig! Knap knap, en dan ook nog zo goed canicrossen!
Vraag maar een extra kwispelbiertje aan de baasjes!
Dikke poot van Ralf en Loris xxx

Unknown zei

Gefeliciteerd met je promotie Dorit, je baas zal wel beretrots wezen. Als mijn baas mij nu ook eens goed leerde wat een raakvlak is, kan ik ook promveren.

Groetjes en een poot,
Skay Amigo
een hollandse Boxer