zaterdag 2 mei 2009

12e SVK Bosloop in Oud-Heverlee


Zeer mooie omloop gisteren in Oud-Heverlee. We lieten de traditionele 1 Mei wedstrijden (Knokke, Nieuwkerken, ...) even voor wat ze waren, en met ons CaniXrunners ploegje trokken we naar deze bosloop om onze sponsor Anankei een wederdienst te doen.
Maar we hadden niet verwacht dat ook hier meer dan duizend deelnemers op afkwamen, verspreid over 3 afstanden : 5, 8 en 16. Ik koos zelf voor de 8, want anders waren het 2 dezelfde ronden, en zoals de meesten al weten doe ik dat niet graag.
De start verliep wat rommelig, blijkbaar was de organisatie ook verrast door de grote opkomst, en waren er op de langste afstand ook nummers van de middenafstand uitgedeeld. Met enige minuten vertraging ging de langste afstand van start. Wijzelf volgden dan nog eens 7min daarna, en dat duurt toch allemaal lang als je echt wilt starten. Maar het was gelukkig warm in het zonnetje, en ik kon nog wat kletsen met Ann Therie van Team Hageland !
Na de start was het even drummen toen het smaller werd, en deed ik het even rustig aan, en na enkele 100m's werd de aard van het parcours duidelijk. Vergelijk het met een mountainbike-parcours met toch redelijk wat op en af, en enkele moeilijke afdalingen met een hoge bult in het midden en diepe geulen opzij. "Ik moet zorgen dat ik meer naar voor zit", dacht ik bij mezelf, en ik draaide even de gaskraan open in een afdalingetje. Vlug daarna kwamen de traagsten van de langste afstand al in zicht, en konden we van de ene naar de andere lopen. Ook de splitsing van 5km liepen we voorbij, alles was prima aangegeven, er was trouwens kilometeraanduiding per kilometer ! Het overzicht was zoek, maar ik had het gevoel dat ik het tempo er redelijk in kon houden. Er was afleiding genoeg, je moest overal oppassen met voorbijsteken, na elke klim(metje) keek je uit naar een afdaling(ske), en de kilometers vlogen voorbij. Toen ik Selena met Dorit in het vizier kreeg wist ik dat de finish vlakbij was, en na de laatste afdaling liep ik als 18e op 344 van de middenafstand binnen met een gemiddelde van 14,45.
Ook Nikki, Wendy en Steven liepen een zeer goede wedstrijd. Iedereen was weer tevreden, lekker weer, mooi parcours, en er was Leffe achteraf...
Uitslag 8km (Nikki, Gunther, Ann)
Uitslag 16km (Steven, Wendy)