vrijdag 25 april 2008

Mei: Roparun, Agility, Canicross, Lopen, Fietsen (MTB)


Deze week kreeg ik tot 3x toe de vraag "En gij ? Doedegij nog iets eigenlijk ?" te verwerken. De voorbije weken stonden dan ook helemaal in het teken van Selena's marathon, en het lopcriterium was afgelopen. Maar geloof me, in stilte werk(te) ik rustig aan mijn conditie, enkele pijntjes laten herstellen, alternatieve fietstraining opgestart, alternerend lopen-fietsen (misschien moet ik eens een duathlonnetje proberen ?, canicross-training met Dorit, agility-training met beide huisboxers... bezigheden genoeg dus. En als je hiernaast eens naar de agenda van de komende weken kijkt, dan is het duidelijk stilte voor de storm. Alle weken is het wel prijs !

Even een overzichtje van deze week:

Za) 's morgens agility-training geven aan de gevorderden, daarna agility-training volgen met Cujo en Dorit, 's middags loopje van 40min
Zo) de marathon van A meefietsen met Selena
Ma) 's middags losloopje van 40 min (ja, ik was stijf van 't fietsen, vooral aan m'n poep !), 's avonds agility-training volgen met Cujo en Dorit
Di) fietsen, 19,16km met de MTB tegen 27,37 km/u
Wo) Rustdag: na de Roparun-vergadering (wat een mooie kledij hebben we gekregen!) op bezoek bij Dirk VB gaan napraten over de voorbije marathon (après-sport met palmkes, heel zwaar !!!)
Do) loopje van 52min tegen 11,5 km/u
Vr) fietsen, 23,67km met de MTB tegen 27,08 km/u

Weekendplanning

Za) 's morgens agility-training geven aan de gevorderden, daarna agility-training volgen met Cujo en Dorit, 's middags loopje van 40min
Zo) handlersdag (agility-bijscholing, speciaal gericht op agility wedstrijd lopen met boxers)

En vooral daarbuiten heel veel rusten, want de Roparun komt snel dichterbij, en we willen ons team zeker niet in de steek laten he !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Rusten ... dat ga ik ook zoveel mogelijk proberen te doen. Misschien beperk ik me wel tot de twee joggings in Knokke en Brugge. Ik reken wel op jullie (Marleen, Marc en jezelf) om mijn lagere gemiddelde snelheid te compenseren.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Het is geen wedstrijd, en het gemiddelde dat we moeten halen is niet overdreven, dus dat komt wel goed. Mijn advies is dat je om de 2 dagen toch even in actie komt, om wat de conditie te onderhouden. Maar een halfuurtje is genoeg hoor, een uur of meer is absoluut niet meer nodig, zeker niet als je nog die 2 wedstrijden gaat doen.