zaterdag 14 november 2009

Jeff Thuy Memorial Heikant Nov. 2009


Nu het hondensportseizoen gedaan is zullen we ons nu eens gaan amuseren op de stratenloopjes dicht bij huis. Alhoewel, een stratenloop kun je Heikant niet echt noemen, want ik denk dat 1/4e zich toch wel over boswegels afspeelt. Daarom werden de trailschoenen aangetrokken vandaag. Omdat we het criterium dit jaar laten voor wat het is, koos ik deze keer voor de langste afstand in functie van de marathonvoorbereiding. Mijn doel was vandaag een gemiddelde van 4:30 per kilometer aan te houden, en achteraf gezien is dit mooi gelukt.
Na de niet zo leuke start rechtdoor een boswegel in, en 2 km over weide en bos wegels kwam ik in een groepje van zo'n 7-tal personen terecht. Enkele kilometers tegen wind iets teveel kop gedaan, maar anders zakte het tempo teveel naar mijn goesting. Daarna gingen enkele 'profiteurs' (hun goed recht natuurlijk) mee wind aan de kop sleuren, en de groep brak in 2en. 3 lopers liepen weg, maar even later waaide er 1 terug naar me toe. We kwamen weer in een boswegel, en ik weet dat ik daar anderen altijd een beetje pijn kan doen. Weer een paar eraf toen we weer op het asfalt kwamen, en ook loopmakker Kris werd opgeraapt. Ik voelde dat we aan elkaar gewaagd waren, en dan reken ik op mijn eindsprint. In de laatste lijn versnelde ik en al vlug waren de anderen gelost. Eindtijd: 53:20, gemiddeld 4:20/km, wat vlugger was dan de Erpelkappersloop vorige maand, dat zit dus wel goed.
Selena liep samen met vriendin Ingrid, en hadden een eindtijd rond het uur. Selena zei dat ze een 'aangenaam tempo' heeft gelopen.
De volledige uitslag volgt later, maar we kunnen nu al vertellen dat er een redelijk sterke bezetting was. Persoonlijk zou ik blij zijn met Top-30.

3 opmerkingen:

rinusrunning zei

Gefelixiteerd met Bovenkarspel en ondanks alle comotie toch gelukt!.
En jullie lopen snel zeg en mooie tijden..
Groet Rinus.
www.rinusrunning.nl

natalie zei

prima gelopen hoor proficiat.

Patrick zei

Mooi dat je al op marathonsnelheid getraind hebt ;-)