donderdag 18 september 2008

Lopen en Agility: Ingrediënten van een dagje verlof


Een dagje verlof kan niet geslaagd zijn als er niet getraind is voor agility én het lopen. Gisteren toch maar de samenvattingen van de CL laten schieten, vroeg in bed dus, en vanmorgen voor het eerst sinds lang U I T G E S L A P E N (BTW, bij mij is dat tot 9u). Na het ontbijt zijn we dan naar hondenschool Filos getrokken voor een zwarttraining agility. Alleen maar sprongen en de schans neergezet. Veel looplijnen geoefend, en natuurlijk de raakvlakken van de schans. De honden zijn zeker 10x over de schans gegaan, en geen enkel raakvlak gemist. Was dit ook zo maar altijd op wedstrijden... Maar dan is er natuurlijk wat concentratieverlies door andere honden. Wel goed voor het vertrouwen, zeker bij Dorit, en volgende keer hetzelfde proberen op de brug, waar het slaagpercentage toch nog altijd wat minder is.
De nachtrust had deugd gedaan aan mijn rug, zodat ik me na een uitgebreide sessie met rugoefeningen toch aan een vetloopje van 50min gewaagd heb. Weinig last gehad van de rug, wel speelde de achillespees soms weer zwaar op. Wel allemaal aan lage snelheid dus, maar gematigd positief dat ik zaterdag kan lopen. Het was ook prachtig loopweer in de bossen. Morgen rust ik sowieso, maar ga ik wel veel rugoefeningen doen.
Op hoop van zege(n)...

Geen opmerkingen: