zondag 23 maart 2008

Lopen Gunther&Selena: Beterschap(G) & alles kits (S)

Voor het eerst sinds woensdag heb ik vandaag weer gelopen. Na alle dagen een keer of 3 Ice'en en rekoefeningen was de honger ook groot. Ook te vermelden dat ik gisteren weer terug een oefening opgediept heb waar ik mij een jaar of 4 geleden mee kunnen helpen heb, nl. op de rand van een tafel gaan zitten en de benen afwisselend 90% strekken en buigen, 100X per reeks en dit bijna elk uur proberen herhalen. Deze oefening doet ook nu weer wonderen, maar waarom was ik deze in godsnaam vergeten??? Wel heb ik besloten om niet direct nog snelheidswerk te doen vóór de Roparun, want eznerzijds is het risico op een langere blessure te groot, en anderzijds heb ik geen snelheid meer nodig voor het gemiddelde van 11km/u van de Roparun. Uithouding en het verstand krijgen nu even voorrang, en na de Roparun bouwen we gewoon weer op voor de Canicross, enkele occasionele loopwedstrijdjes en het nieuwe criterium in het najaar.

Terug naar vandaag. Een rondje van 11,3 km meegelopen met Selena, tegen een gemiddelde van 10,5 km/u. Ik voelde wel dat het nog niet helemaal goed zit, maar tegen deze snelheid en gecombineerd met bovenstaande oefeningen, maak ik mij sterk dat het weer goed komt. We hebben op de weg gelopen omdat de Klingse bossen er té slecht bij liggen door wateroverlast, en misschien kan dit ook eens geen kwaad om eens wat stabieler te lopen. We waren niet alleen met onze keuze, want we kwamen veel bekende gezichten uit de bossen nu ook op de weg tegen. Dirk VB was net begonnen aan een tochtje van 2u30, en koos verstandig om op eigen tempo zijn loopje te voltrekken.



Selena maalt zonder veel problemen haar kilometers af, en deed er na bovenstaand rondje nog één van een 8-tal km bij. daarbij kwam ze ook nog een groep collega-joggers-marathonlopers tegen, ook in volle voorbereiding, maar dan voor Rotterdam. Persoonlijk vind ik die groep te groot, en niet homogeen genoeg qua verschillende streeftijden, om voor iedereen goed te zijn. Ik vind het dan ook beter dat Selena ook kiest voor een individuele training op eigen tempo. Maw. pas ik mijn tempo ook helemaal aan de hare aan wanneer we samen lopen. Maar ja, passen wij ons niet altijd aan... ;-)



Gisteren nog genoten van ons Gilberken tijdens Milaan - San Remo, maar voor de rest spreekt deze wielerwedstrijd mij eigenlijk heel weinig aan. Waarom 300km afmalen, als het toch allemaal pas in de laatste 20km gespeeld wordt ? Ook de prestaties van de belgische zwemmers volg ik met enthousiasme, na toch wel veel magere jaren. Maar wat kunnen we jaloers zijn op die nederlandse vloot zwemmers !!! Oh ja, de voetbalresultaten heb ik allang weer verdrongen. Het wordt toch weer niks voor Club dit jaar... :-(( 1

En nu paaseieren rapen... voor mezelf !!!

Geen opmerkingen: