zaterdag 1 maart 2008

01/03/2008 Lopen Selena&Gunther: 2e Dowloop Terneuzen


1 woord komt onmiddelijk in mij op : "Opluchting", omdat ik eindelijk weer mijn snellere benen (op mijn niveau dan ;-)) teruggevonden heb. Het was goed voor een derde plaats, na het voor mij ongenaakbare duo Arne Lippens en Frederik De Backer, resp. goed voor 17,3 en 16,3 Km/u.
Na een voorzichtige eerste 100m sloeg de vlam in de pan en werd de eerste km afgelegd in ongeveer 3:35 sec. Veel te snel voor mijn doen eigenlijk, en groot was mijn verbazing dat Peter De Clerck mij voorbijschoof. Iets daarna merkte ik echter dat hij zijn tempo moest laten zakken en zwaarder begon te hijgen, waardoor de rollen weer wisselden. Zonder om te kijken hoorde ik dat de afstand tussen ons tweeën groeide en groeide, en na het keerpunt van 180gr zag ik dat een kloofje van 10sec gemaakt was. Ik besloot een lekker tempo te zoeken en hield dit aan tot 2 clubgenoten, Martin Noens en Michel Albertijn die de 10km liepen, bij me kwamen en me bevestigden dat de kloof groot genoeg was. De laatste halve kilometer heb ik dan opnieuw versneld om in exact 20min binnen te lopen, gemiddeld 15,6 km/u.

Toen ik nog stond uit te hijgen duurde het niet gek lang vooraleer de eerste vrouw aangekondigd werd, en natuurlijk was het... Selena ! Zij liep vlotjes binnen in 22:28 met een gemiddelde van 13,9, waarmee ze blij verrast was. Haar marathonvoorbereiding loopt dus vlotjes, en deze korte inspanningen zullen haar hopelijk helpen om haar PR op de marathon wat aan te scherpen.

De eindstanden in onze leeftijdscategorie liggen nu definitief vast met een 1e plaats voor Selena en een 2e plaats voor mezelf in onze respectievelijke leeftijdsklasse van het criterium.

Morgenvroeg gaat Selena voor een lange duurloop van 3u15, en zoals vorige week zal ik weer proberen haar een halve tocht te vergezellen.

Uitslag:
http://ssp.joggingclubdow.nl/2007-2008/Uitslagen%202007-2008/080301%20-%20dowloop/uitslag%205_2%20km.htm

Krantenartikel:
http://www.bndestem.nl/sport/sportzeeland/2749633/De-la-Ruelle-en-Ottjes-geven-stormachtig-weekeinde-kleur.ece

Historiek uitslagen op de website van het SSP Zeeuws-Vlaams criterium

Het parcours van vandaag, tevens dat van de jaarlijkse estafettemarathon :

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij haalde ik je na 1 km in...maar weet het niet zeker. Het eerste rondje ging bij mij in 19.46, dus je zal vlakbij me in de buurt gelopen heb. Morgenochtend ga ik ook een lange duurloop doen in de C(K)lingse bossen. Sorry, maar vanwege mijn werkgever, heb ik weinig oog voor looptenues met de banknaam met 3 letters erop ;-)

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Dat kan best zijn, ik vertrek altijd redelijk, krijg dan even een dip en probeer daarna weer goed te finishen ;-)
Waarschijnlijk tot morgenvroeg dan, euh, tot straks bedoel ik.
Verder probeer ik die 3 letter-tenuetjes ook zo snel mogelijk te verslijten, want ondertussen ben ik van werkgever veranderd... ;-)

Stefaan zei

Goud en Zilver! Dikke proficiat met dit prachtig resultaat.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Maar ik heb net de gemiddeldes bekeken in de uitslag van Vilvoorde van vorig jaar... en ik hoop dat die toch wat overdreven zijn... ;-)

Stefaan zei

Hallo,
de gemiddelden dat de toppers lopen zijn niet overdreven. 18/17 per uur is hun snelheid, soms nog sneller al naargelang het parkoer. Uw gemiddelde zal ook hoger liggen ... als uw hond trekt. Dat maakt enorm veel verschil uit! Mijne Zico trekt ook ... in 't begin.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Dat ziet er toch al wat beter uit dan de 22 à 23 km/u die ik op de uitslag van Vilvoorde van vorig jaar terug heb gevonden.
En ja, ik vrees ook dat Dorit nog na een paar kilometer gaat terugvallen, of gaat inhouden moesten we toch in staat zijn om iemand voorbij te gaan.
Hoe wordt de startvolgorde eigenlijk bepaald ?