maandag 29 november 2010

Juul vd Walle loop in Kieldrecht 2010

Omdat ik misschien toch nog aan 6 wedstrijden voor het criterium kom, wou ik alle opties nog open laten voor na Nieuwjaar, en zo koos ik om met Selena ook te starten op de middenafstand in Kieldrecht. Geen 8, misschien 7,6, maar waarschijnlijk 7,4 kilometer, hoofdzakelijk over de Pillendijk in Kieldrecht.
De start ging al vlotter dan vorige week, en ik besloot om wat te 'trekken' voor mijn loopmaatje "Duvel" tot de splitsing van midden en langste afstand, zowat halfweg onze eigen afstand. Ook Wilco was van de partij, en we vonden nog wat de tijd om wat bij te keuvelen. Haike was ook niet ver uit de buurt, zij liep ook sterk op de kortste afstand naar een tweede plaats bij de vrouwen.
Bij de splitsing viel ons leuke groepje uiteen, en we bleken nog slechts met 2en verder te gaan op de middenafstand. Aan de finish bleek mijn medeloper een broer van iemand van de joggers van Stekene te zijn. De volgende bocht keek ik achterom, en zag dat Romain niet ver achter ons kwam. Ik besloot even te wachten, want Romain kan goed tempo lopen en dat was welkom voor de rest van de afstand. Zo gebeurde het ook, en we liepen met ons 3en verder tot de finish. Daar bleek Ronny nog wat meer reserves te hebben, en samen met Romain liep ik even later ook over de meet in 33minuten of een goeie 13km/u. Was ik best tevreden mee, en is een goed richtpunt om na nieuwjaar terug een beetje beter te doen.
Selena blijft in de 'winning mood', en ze liep slechts 3 plaatsen na mezelf als 1e vrouw op 11 binnen in 34:20. Spijtig genoeg kon ze niet blijven voor de bloemen, maar die werden enkele uren later thuis afgeleverd door fiere coach Chris !
En omdat ze nog niet moe genoeg was liep Selena een dag later ook nog als training de 15km van "Klas voor Khamar" in Sint-Gillis-Waas...
Misschien schrijft ze daar zelf later nog wel een stukje over.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Gunther,

Heb ook erg lekker gelopen. Je gaf een mooi tempo aan in het eerste gedeelte. Samen met je maat hebben we dat tempo redelijk kunnen vasthouden. Uiteindelijk ietske meer dan 13 km in het uur!! Een dag later nog 1u20 gelopen maar dat had ik beter niet kunnen doen. Nu weer wat last van de knie. Ben je volgende week ook in Terneuzen voor de aflossingsmarathon?

Gr. Wilco

Gunther Selena Cujo Dorit zei

He Wilco, ik zal er zijn met de honden, om te supporteren. 1 dag later canicross in Kortenberg (Belgiƫ) met de honden. En ik kan dat nog niet af, 2 dagen naeen ;-);-);-)

Anoniem zei

Gunther,
Annelies & mezelf wensen U een prettige verjaardag toe!
groetjes
William.