zondag 11 oktober 2009

Nieuw BR Marathon 50+ voor Chris Verbeeck in Eindhoven


Ik heb vandaag een unieke topprestatie van nabij mogen meemaken. Ik heb mogen meefietsen met voormalig Belgisch Kampioen Marathon Chris Verbeeck, en hij heeft het belgisch record op de marathon voor 50+ in Eindhoven kunnen scherper stellen tot 2u27min !!! (officiële tijd volgt later, maar het is een verbetering met enkele minuten).
Het moment dat mij het meest bij zal blijven ligt tussen km27 en km28. De laatste haas valt weg en het groepje van 6 atleten begint aan een lange strook tegen wind. Chris neemt de kop en vraagt aan iedereen om afwisselend kop te doen en rond te draaien. Niemand wil echter overnemen. Na enkele 100'en meters vraagt Chris het een laatste keer en springt daarna gewoon op het voetpad om iedereen te laten passeren. Hij blijft 100m in laatste positie uitrusten en sprint daarna gewoon van de groep weg, waarna heel de groep uiteenspat en we daarna niemand meer terugzien. Zelf raapt Chris daarentegen nog een aantal atleten zelf op. Zoiets kun je volgens mij alleen als je tonnen ervaring meedraagt. Fantastisch om van nabij mee te maken.

Onderweg kon ik ook een praatje maken met een nederlandse topper op de marathon, nl. Luc Krotwaar, wiens prestaties ik de voorbije jaren ook al op TV kon bewonderen. Tof dat hij zelf ook tijd wil vrijmaken om andere atleten te begeleiden, en hij neemt zelf volgende week deel in Amsterdam (waar ik zelf dan weer mooie herinneringen aan heb).

Ik krijg er toch weer stilaan goesting in, en hoop dat de rug meewil...

3 opmerkingen:

Stefaan zei

Inderdaad een unieke ervaring. Zeer sterke prestatie waar u ook aan hebt meegeholpen. Wens hem proficiat! tidd.

Gunther Selena Cujo Dorit zei

Neenee, geholpen heb ik niet hoor, hij heeft het helemaal alleen gedaan. Met een 15-tal supporters in zijn kielzog ;-)

Steven zei

Zelfs nog een secondje af ;)

Netto tijd van 2:26:59 op de website, amai chapeau!!!